[Forum] Mise à jour

Nouveau style de message personnel (MP)

Changement sur le style de message personnel pour utiliser des bulles, ce qui permet de mieux distinguer les MP des sujets habituels.

Améliorations du widget de recherche d’en-tête

La dernière mise à jour a ajouté quelques améliorations de l’expérience utilisateur sur le widget de recherche de l’en-tête. Les mentions et les catégories peuvent désormais être invoquées rapidement à l’aide de @ et # et la recherche suggère également des filtres plus puissants lors de la saisie :, status : ou order :. Voici une capture d’écran rapide montrant la nouvelle fonctionnalité :

Je viens de mettre à jour le site, pas de changement visible si ce n’est l’apparition d’un petit plugin pour chercher des GIF image

Et un sélecteur de thème :

Car oui, je travaille sur des nouveaux thèmes et ajout d’un header avec menu déroulant pour un accès rapide aux informations importantes.

surprise what GIF

New features in 2.8.0.beta5

Personal/Group messaging improvements

We’ve added a number of improvements to the Messages interface.

  • Easily switch between personal and group inboxes.
    image
  • all inboxes view to see messages from both the personal inbox and any group inboxes a user has access to
  • New and unread message lists - easily see what messages have come in that you haven’t seen, even if another group member read and archived it already.
    image
  • Ability to bulk dismiss New or Unread messages

Allow admin to delete all posts by a user

By default, Discourse only allows “all posts” of a user to be deleted if there are less than 15 posts. This helps ensure a user with a large number of posts isn’t deleted without the staff being aware of the post count. Admins could always modify the site setting if a user with more posts needed to be deleted. To avoid the need for admins to frequently change settings, admins are now exempt from this limit. A warning is now shown allowing the admin to delete all posts. Moderators are still affected by the limit.

image

Improve “blank page syndrome”

New users, as well as those users without posts, likes, notifications, etc. frequently land on pages within Discourse that are “blank”. Instead of showing a blank page, Discourse now displays just in time info so the user can learn what will eventually be shown. Such content has been added to the notification page, bookmarks page, messages page, and within the user menu.

image

image

New “unseen” view

Discourse now supports “unseen”, in addition to latest, new, unread, top, etc. Unseen displays all topics a user has not muted, which have unread posts. This includes both new topics a user has never read, as well as topics a user has partially read.

Users can access unseen via /unseen , and admins can add unseen to the top menu via the top menu site setting.

Show draft count in user menu

The count of drafts a user has is now shown in the user menu. Draft count is also displayed on the user activity page.

image

Allow uploaded avatars by trust level

Previously, admins could disable support for custom, uploaded user avatars, but this would impact all users on the site. The allow uploaded avatars site setting now supports trust levels, enabling a site to prevent lower trust level users from uploading avatars while allowing high trust level users.

Accessibility

Ajout du raccourci SHOP BN en haut

@Mezcal y’aurait moyen d’intégrer les résultats des matchs saisi sur bbbbbc pour qu’ils apparaissent sur le fofo sur un côté ?

Et supprimer le verrouillage du forum qui empêche d’écrire plus de 3 messages à la suite ? C’est très bloquant sur les sujets de comptes-rendus avec peu d’interactions…

1 « J'aime »

J’avais demandé un accès à l’API mais bagouze ne me l’a jamais fourni.

Je pourrais tester à nouveau.

La limite de 3 par jour n’est que pour les nouveaux utilisateurs.

Il me semble qu’il n’y a qu’une limite de 15seconde entre chaque post. Je vais retourner vérifier ça

J’ai modifié les limites.

Super !
J’ai envie de te faire 4 messages de remerciements à la suite mais bon faut pas abuser :grin:

1 « J'aime »

Peut-être que si Croco demande ?
Sinon, c’est quoi un API ?

Pour faire simple, c’est un moyen d’interaction entre des services tiers.

@Mezcal
Ca marche pas, le forum m’a refusé encore d’écrire un 4ème message de suite (post résultats Coupe Lu saison 14).

Merci pour la réponse.

C’est ballot.